4 Ekim 2011 Salı

ÜCRETLER G.V.K.’nun 61

ÜCRETLER
G.V.K.’nun 61’nci maddesinde ücret; “işverene tabi ve belirli bir işyerine bağlı olarak çalışanlara hizmet karşılığı verilen para ve ayınlar ile sağlanan ve para ile temsil edilebilen menfaatler” olarak tanımlanmıştır.
Ücreti meydana getiren unsurlar;
-İşverene tabi olma,
-Belli bir işyerine bağlı olma,
-Hizmetin karşılığı olarak bir ödemenin yapılmasıdır.
Devamında ise, ücretin ödenek, tazminat, kasa tazminatı (Mali sorumluluk tazminatı), tahsisat, zam, avans, aidat, huzur hakkı, prim, ikramiye, gider karşılığı veya başka adlar altında ödenmiş olması veya bir ortaklık münasebeti niteliğinde olmamak şartı ile kazancın belli bir yüzdesi şeklinde tayin edilmiş bulunmasının mahiyetini değiştirmeyeceği hüküm altına alınmıştır.
Bu Kanunun uygulanmasında, aşağıda yazılı ödemeler de ücret sayılır:
1-23’üncü maddenin 11 numaralı bendine göre istisna dışında kalan emeklilik, maluliyet, dul ve yetim aylıkları;
2-Evvelce yapılmış veya gelecekte yapılacak hizmet karşılığında verilen para ve ayınlarla sağlanan diğer menfaatler;
3-Türkiye Büyük Millet Meclisi, il genel meclisi ve belediye meclisi üyeleri ile özel kanunlarına veya idari kararlara göre kurulan daimi veya geçici bütün komisyonların üyelerine ve yukarıda sayılanlara benzeyen diğer kimselere bu sıfatları dolayısıyla ödenen veya sağlanan para, ayın ve menfaatler;
4-Yönetim ve denetim kurulları başkanı ve üyeleriyle tasfiye memurlarına bu sıfatları dolayısıyla ödenen veya sağlanan para, ayın ve menfaatler;
5-(3239 sayılı Kanunun 53’üncü maddesiyle değişen bent)(1.1.1986 tarihinden geçerli olmak üzere) Bilirkişilere, resmi arabuluculara, eksperlere, spor hakemlerine ve her türlü yarışma jürisi üyelerine ödenen veya sağlanan para, ayın ve menfaatler;
6-Sporculara transfer ücreti veya sair adlarla yapılan ödemeler ve sağlanan menfaatler.
Ücretlerin vergilendirilmesinde esas olarak kaynakta tevkif usulü uygulanır. Çoğu kez, yapılan tevkifat nihai vergilemedir. G.V.K.’nun 86’ncı maddesine göre, tek işverenden alınmış ve tevkif suretiyle vergilendirilmiş ücretler için, tutarı ne olursa olsun beyanname verilmeyecek veya diğer gelirler nedeniyle beyanname verilmesi durumunda bu şekilde elde edilen ücret geliri verilen beyannameye  dahil edilmeyecektir.
Vergilendirme bakımından ücretler “gerçek usulde vergilendirilen ücretler” ve “diğer ücretler” olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.
Diğer ücretlerin vergilendirilmesi karne esasına dayanmakta olup, Gelir Vergisi Kanununun 64’üncü maddesinde sayılan hizmet erbabının safi ücretleri takvim yılı başında geçerli olan ve sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyük işçiler için uygulanan asgari ücretin yıllık brüt tutarının ¼’ü olarak tespit edilmektedir.
Gerçek ücretlerin vergilendirilmesinde safi ücret tutarı vergiye tabi olup safi ücret, işveren tarafından verilen para ve ayınlarla, sağlanan yararlar toplamından bazı indirimlerin yapılmasından sonra kalan miktardır.Yukarıda belirtildiği üzere, gerçek ücretlerin vergilendirilmesi esas itibariyle tevkif suretiyle olmaktadır.Tek işverenden alınmış ve tevkif suretiyle vergilendirilmiş ücretler için, yıllık beyanname verme zorunluluğu bulunmamaktadır. Bu nedenle tevkif suretiyle vergilendirilen ücretler için yapılan tevkifat bu ücretler için nihai vergi olmaktadır. 
Birden fazla işverenden ücret geliri elde edilmesi halinde ise, birden fazla işverenden tamamı tevkif suretiyle vergilendirilmiş  ücret geliri elde eden bir kişinin, birden sonraki işverenlerden aldıkları ücretleri toplamı 2005 yılı için 15.000 YTL’sını (2006 yılı için 18.000 YTL) aşmıyorsa tamamı tevkif suretiyle vergilendirilmiş tek işverenden ücret geliri elde eden kişilerin tabi olduğu usule tabi olarak beyan dışı kalacaktır. Tamamı tevkif suretiyle vergilendirilen ücret geliri sahiplerinin birden sonraki işverenden aldığı ücret tutarının 15.000 YTL’sını geçmesi  halinde ise elde edilen ücret gelirlerinin tamamı beyana konu edilecektir.

Örnek : Bayan (A), üç ayrı işverenden ücret geliri elde etmekte olup, ücretlerin tamamı tevkif yoluyla vergilendirilmiş bulunmaktadır.



Örnekte yer alan ve birinci işverenden alınan ücret toplama dahil edilmeyecek olup, 2’nci ve 3’ncü işverenden alınan ücretler toplamı (11.000 + 5.000 =) 16.000 YTL, 15.000 YTL beyan sınırını aştığı için 46.000 YTL ücret gelirinin tamamı beyan edilecektir.

TEVKİFATA TABİ OLMAYAN ÜCRETLER

Ücretlerin vergilendirilmesinde esas olarak, kaynakta tevkifat usulü uygulanmakla birlikte, eğer elde edilen ücret geliri, G.V.K.’nun 94’ncü maddesi gereğince vergi tevkifatı yapılmasına olanak bulunmayan bazı ücretlerden ise,  söz konusu ücret gelirinin yıllık gelir vergisi beyannamesi ile beyan edilmesi gerekmektedir. Burada, elde edilen ücret geliri tutarının bir önemi bulunmamakta, önemli olan ücretin kaynakta kesinti suretiyle vergilendirilmemiş olmasıdır.
Aldıkları ücretler üzerinden gelir vergisi tevkifatı yapılmasına olanak  bulunmayan  hizmet erbabı G.V.K.’nun 95’nci maddesinde sayılmıştır. Bunlar,
-Ücretlerini yabancı bir memleketteki işverenden doğrudan doğruya alan hizmet erbabı,
-Gelir Vergisi Kanunu’nun 16. maddesinde yazılı istisnadan faydalanmayan yabancı elçilik ve konsolosluk memur ve hizmetlileri,
-Maliye Bakanlığı’nca yıllık beyanname ile bildirilmesinde zaruret görülen ödemelerdir.
Söz konusu ücret sahipleri elde ettikleri ücret gelirleri için yıllık gelir vergisi beyannamesi vermek zorundadırlar.

GELİR VERGİSİNDEN İSTİSNA EDİLEN ÜCRETLER

1-Köylerde veya son nüfus sayımına göre belediye içi nüfusu 5.000’i aşmayan yerlerde faaliyet gösteren ve münhasıran el ile dokunan halı ve kilim imal eden işletmelerde çalışan işçilerin ücretleri;
2-Gelir Vergisinden muaf olanların veya gerçek usulde vergilendirilmeyen çiftçilerin yanında çalışan işçilerin ücretleri;
3-Toprak altı işletmesi halinde bulunan madenlerde cevher istihsali ve bununla ilgili diğer bütün işlerde çalışanların münhasıran yer altında çalıştıkları zamanlara ait ücretleri;
4-(4369 sayılı Kanunun 82/3-b maddesiyle 29.7.1998 tarihinden geçerli olmak üzere bent yürürlükten kaldırılmıştır.)
5-Köy muhtarları ile köylerin katip, korucu, imam, bekçi ve benzeri hizmetlilerine köy bütçesinden ödenen ücretler ile çiftçi mallarını koruma bekçilerinin ücretleri;
6-Hizmetçilerin ücretleri (Hizmetçiler özel fertler tarafından evlerde, bahçelerde, apartmanlarda ve ticaret mahalli olmayan sair yerlerde orta hizmetçiliği, süt ninelik, dadılık, bahçıvanlık, kapıcılık gibi özel hizmetlerde çalıştırılanlardır.)(Mürebbiyelere ödenen ücretler istisna kapsamına dahil değildir.)
7-Sanat okulları ile bu mahiyetteki enstitülerde ceza ve ıslahevlerinde, darülacezelerin atelyelerinde çalışan öğrencilere hükümlü ve tutuklulara ve düşkünlere verilen ücretler;
8-Hizmet erbabına işverenlerce yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatler (İşverenlerce, işyerinde veya müştemilatında yemek verilmeyen durumlarda çalışılan günlere ait bir günlük yemek bedelinin (2005/9826 sayılı Kararın 2’nci maddesiyle değişen tutar)1.1.2006 tarihinden geçerli olmak üzere 8,25 YTL’yi aşmaması ve buna ilişkin ödemenin yemek verme hizmetini sağlayan mükelleflere yapılması şarttır. Ödemenin bu tutarı aşması halinde, aşan kısım ile hizmet erbabına yemek bedeli olarak nakten yapılan ödemeler ve bu amaçla sağlanan menfaatler ücret olarak verilendirilir.
9-Genel olarak maden işletmelerinde ve fabrikalarda çalışan işçilere ve özel kanunlarına göre barındırılması gereken memurlarla müstahdemlere konut tedariki ve bunların aydınlatılması, ısıtılması ve suyunun temini suretiyle sağlanan menfaatler ile mülkiyeti işverene ait brüt alanı 100 m2’yi aşmayan konutların hizmet erbabında mesken olarak tahsisi suretiyle sağlanan menfaatler (Bu konutların 100m2’yi aşması halinde aşan kısma isabet eden menfaat için bu istisna hükmü uygulanmaz);
10-Hizmet erbabının toplu olarak işyerlerine gidip gelmelerini sağlamak maksadıyla işverenler tarafından yapılan taşıma giderleri;
11-Kanunla kurulan emekli sandıkları ile 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun geçici 20’nci maddesinde belirtilen sandıklar tarafından ödenen emekli, maluliyet, dul ve yetim aylıkları (506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun geçici 20’nci maddesinde belirtilen sandıklar tarafından ödenen aylıkların toplamı, en yüksek Devlet memuruna ödenen en yüksek ödeme tutarından fazla ise aradaki fark ücret olarak vergiye tabu tutulur.)(Genel, katma ve özel bütçelerden ödenen bu nevi aylıklar dahil);
12-3308 sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanununa tabi çırakların asgari ücreti aşmayan ücretleri.
13-Yabancı ülkelerde bulunan sosyal güvenlik kurumları tarafından ödenen emekli, maluliyet, dul ve yetim aylıkları;


14-Kanuni ve iş merkezi Türkiye’de bulunmayan dar mükellefiyete tabi işverenlerin yanında çalışan hizmet erbabına, işverenin Türkiye dışında elde ettiği kazançları üzerinden döviz olarak ödediği ücretler;
15-Yüz ve daha aşağı sayıda işçi çalıştıran işyerlerinde bir, yüzden fazla işçi çalıştıran işyerlerinde iki, amatör sporcu çalıştıranların, her yıl milli müsabakalara iştirak ettiklerinin belgelenmesi ve bu amatör sporculara ödenen ücretler, (Asgari ücretin iki katını aşmamak kaydıyla)    

  
DİĞER ÜCRETLER

Aşağıda yazılı hizmet erbabının safi ücretleri takvim yılı başında geçerli olan ve sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyük işçiler için uygulanan asgari ücretin yıllık brüt tutarının % 25'idir.

1. Kazançları basit usulde tespit edilen ticaret erbabı yanında çalışanlar;
2. Özel hizmetlerde çalışan şoförler;
3. Özel inşaat sahiplerinin ücretle çalıştırdığı inşaat işçileri;
4. Gayri menkul sermaye iradı sahibi yanında çalışanlar;
5. Gerçek ücretlerinin tespitine imkan olmaması sebebiyle, Danıştay’ın olumlu görüşü ile Maliye Bakanlığı’nca bu kapsama alınanlar.

   Diğer ücretler için yıllık beyanname verilmez, diğer gelirler nedeniyle beyanname verilmesi halinde de bunlar beyannameye ithal edilmez.

ÜCRET GELİRLERİNİN VERGİLENDİRİLMESİ

1-Vergilendirilmeyen Ücretler:
         a) Ücret ve Ücret Sayılan Gelirlerde  - İstisna - G.V.K Md:16,23-29, G.V.K. Geç.Md:64
           b) Ücret Geliri Elde Edenlerde  - Muafiyet - G.V.K. Md:15
2-Ücretlerin Gerçek Usulde Vergilendirilmesi :
           a) Tevkif Suretiyle Vergilendirilen Ücretler:
                  * G.V.K. Md:94/1: G.V.K Md:61 kapsamında tanımlanan ücret ve ücret sayılan ödemeler,
                  * G.V.K. Md: 23-29 istisna haddini aşan ücretler
                  * G.V.K. Geç.Md:64
            b) Yıllık Beyanname ile Beyanı Gereken Ücretler: (G.V.K. Md:86)
                   * Tevkif Suretiyle Vergilendirilmeyen Ücretler: Aldıkları ücretler üzerinden gelir vergisi
                        tevkifatı yapılmasına olanak bulunmayan ve G.V.K. Md:95’de sayılan hizmet erbabının 
                        ücretleri.
                   * Tevkif Suretiyle Vergilendirilmekle birlikte birden fazla işverenden alınan ve toplamı 

                      18.000.-YTL’sını (2006 yılı için) geçen ücretler

3-Diğer Usulde Vergilendirilen Ücretler:
               G.V.K. Md:64’de sayılan ücretler ( Beyanname verilmez. Diğer gelirler nedeniyle beyanname verilmesi durumunda,  bu ücret gelirleri beyannameye ithal edilmez.)



GERÇEK ÜCRETLER


Ücretin Gayri Safi Tutarı: (G.V.K. Md:63-Mük.121)
                 Ücretin gayri safi tutarı,  hizmet karşılığı verilen para ve ayınlar ile sağlanan ve para ile temsil edilebilen menfaatlerdir. Gayri safi tutarın belirlenmesinde;
    - Yabancı para ile alınan ücretler,  ödeme gününde geçerli kur ile değerlendirilir.
    - Ayın olarak ödenen ücretler, verildiği gün ve yerdeki ortalama perakende fiyatlarına göre belirlenir.
    - Konut tedariki ve sair suretlerle sağlanan menfaatler, konutun emsal kirasına veya menfaatin emsal bedeline göre değerlendirilir.                 
Ücretin Safi Tutarı:
Ücretin safi tutarı, işveren tarafından verilen para ve ayınlarla sağlanan yararlar toplamından (yani ücretin gayrisafi tutarından) bazı indirimlerin yapılmasından sonra kalan miktardır. Bu indirimler şunlardır;
-Emekli aidatı ve sosyal sigorta primleri,
-Sosyal güvenlik ve destekleme primi,
-OYAK ve benzeri kamu kurumlarınca yapılan yasal kesintiler,
-Kişisel sigorta primleri,
-Bireysel emeklilik katkı payları,
-İşçi sendikalarına ödenen aidatlar,
-İşsizlik sigortası primleri,
-Eğitim, sağlık, gıda, giyim ve kira harcamaları.(vergi indirimi)
-Sakatlık indirimi.
Vergi İndirimine Konu Harcamalar: Vergi indirimi, ücretlilerin kendilerine, eş ve çocuklarına ait eğitim, sağlık, gıda, giyim ve kira harcamalarının belirli bir kısmının vergi matrahından indirilmesi suretiyle uygulanacaktır. Söz konusu harcamaların Türkiye’de yapılması ve harcamaların gelir veya kurumlar vergisine tabi olan mükelleflerden alınan belgelerle tevsik edilmesi şarttır.
Ücretliler, vergi indirimine konu olan harcamalarını gelir veya kurumlar vergisi mükelleflerinden alacakları aşağıda yazılı belgeler ile tevsik edeceklerdir.
-Fatura,
-Serbest meslek makbuzu,
-Perakende satış fişi,
-Ödeme kaydedici cihazlara ait satış (yazar kasa) fişi.
Vergi İndirimine Ait Bildirim: Ücretliler, 1 Ocak-31 Aralık dönemine ait biriktirdikleri harcama belgelerini ertesi yılın Ocak ayının 20’nci günü akşamına kadar vergi indirimi bildirimine kaydederek işverenlerine vereceklerdir.
                 Dolayısıyla, ücretin safi tutarı, işveren tarafından verilen para ve ayınlar ile sağlanan menfaatler toplamından aşağıdaki indirimler yapıldıktan sonra kalan tutardır.
          - 657 Sayılı Kanun ile OYAK ve benzeri kamu kurumlarca yapılan kesintiler Emekli aidatı ve sosyal
            sigorta primler - Şahıs sigorta primleri - Sendika aidatları (G.V.K. Md:63)
          - Ücretlilerde vergi indirimi (G.V.K. Mük. Md:121)
          - Sakatlık İndirimi (G.V.K. Md:104 uyarınca, G.V.K. Md:31) ( 222 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği)

Özel İndirim ve Sakatlık İndirimi:

4842 sayılı Kanunun 3’üncü maddesiyle 01.01.2004 tarihinden geçerli olmak üzere özel indirim uygulaması kaldırılmıştır.Dolayısıyla 01.01.2004 tarihinden itibaren elde edilecek ücret gelirlerine özel indirim uygulanmayacaktır.
Öte yandan, 4842 sayılı Kanunun 3’üncü maddesiyle ücretlerin vergilendirilmesinde sakatlık indirimi de 01.01.2005 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere yeniden düzenlenmiştir.(2005/9826 sayılı Kararın 3.maddesiyle değişen tutarlar)
Sakatlık indirimi (01.01.2006 tarihinden geçerli olmak üzere) ;
-Birinci derece sakatlar için 530.-YTL,
-İkinci derece sakatlar için   265.-YTL
-Üçüncü derece sakatlar için 133.-YTL
G.V.K. Md:94’e göre ücretlerde vergi tevkifatı: hizmet erbabına ödenen ücretler ile 61’inci maddede yazılı olup ücret sayılan ödemelerden (istisnadan faydalananlar hariç), 103 ve 104’üncü maddelere göre, % 15 Vergi tevkifatı yapılır.

G.V.K. Md:94’e göre ücretlerde tevkifat matrahı:
        G.V.K. Md:94’e göre; “vergi kesintisine tabi ücret”, diğer tevkifat tabi gelir unsurlarından farklı olarak, safi ücrettir. Diğer bir değişle, gayri safi ücrete  G.V.K. Md: 63,31’deki indirimler ile sakatlık indirimi uygulandıktan sonra kalan tutara  (yani matraha) G.V.K. Md.103’deki oranların uygulanmasıdır.

Verginin Ödenmesi:

Ücreti diğer ücret olarak saptanacak olan hizmet erbabının, vergisini şahsen ödemesi gerekir.

Verginin Ödenme Zamanı:

Diğer ücretlerin vergisi;
-Öteden beri işe devam edenlerde yıllık verginin yarısı takvim yılının ikinci, diğer yarısı sekizinci ayında.
-Takvim yılının birinci yarısında işe başlayanlarda yıllık verginin yarısı, verginin karneye yazıldığı ayda, diğer yarısı sekizinci ayında.
Takvim yılının ikinci yarısı içinde işe başlayanlarda verginin karneye yazıldığı ayda, ödenmesi gerekir.


SORU            : 
Belediye Meclis Üyesinin, Anadolu Hayat Emeklileri Hayat Sigortası primlerinin huzur hakkı olarak adına ödenen ücretinden indirim konusu yapılıp yapılamayacağı hk.

-Altındağ Belediye Başkanlığı belediye meclis üyeliği görevinden dolayı alınan huzur hakkının ücret olarak kabul edilmesi gerektiğinden, söz konusu ücret ödemesinin gayrisafi tutarından ödenen bireysel emeklilik katkı paylarının G.V.K.’nun 63’üncü maddesinde hüküm altına alınan şartlar dahilinde indirim konusu yapılması mümkün bulunmaktadır.


SORU           :
Serbest muhasebeci mali müşavir olarak faaliyet gösteren bir kişinin, 2004 yılında vermiş olduğu yıllık gelir vergisi beyannamesinde serbest meslek kazancı ile birlikte tarafına ödenen kayyımlık ücreti, bilirkişilik ücreti ve huzur hakkı ödemelerinden elde ettiği gelirlerini de beyan etmiş olduğundan, bilirkişi olarak elde ettiği gelirinin ücret olarak değerlendirilip değerlendirilemeyeceği hk.

-Bilirkişi ücretleri, kayyımlık ve huzur hakkı ödemelerinin ücret olarak vergiye tabi tutulması gerekmektedir.
Öte yandan, bilirkişi ücretlerinin yanında çeşitli şirketlerden huzur hakkı ve kayyımlık geliri olmak üzere birden fazla işverenden ücret geliri elde edilmesi nedeniyle, birden sonraki işverenden alınan ücretlerin toplamı 2004 yılı için belirlenen beyan sınırını aştığından serbest meslek kazancı dolayısıyla verilen 2004 yılı gelir vergisi beyannamesine ücret gelirinin tamamını dahil ettiği anlaşıldığından,
Tevkif suretiyle vergilendirilmiş ve tek işverenden alınan ücretler için yıllık gelir vergisi beyannamesi verilmesi söz konusu olmayıp, birden fazla işverenden ücret geliri elde edilmesi durumunda ise, birinci işverenden alınan ücret serbestçe belirlenebileceğinden birden sonraki işverenden alınan ücretlerin toplamı gelir vergisi tarifesinin ikinci gelir diliminde yer alan tutarı (2004 yılı gelirleri için 14.000.-YTL’yi) aşması halinde, birinci işverenden alınan da dahil olmak üzere ücret gelirlerinin tamamı beyan edilecektir.
Ayrıca, 2005 yılı kayyımlık ve bilirkişilik ücret gelirlerinin beyanı konusunda ise, ilgili yıl için yürürlükte olan kanun hükümlerine göre işlem yapılacaktır.



SORU           :
Ortopedik ve spastik engellilere ait olan ve yurt dışından gümrüksüz ithal edilen ikinci el otomobillerin, özürlü vatandaşların talebi doğrultusunda vekaletle Türkiye’ye getirilmesinde şoför olarak bir oto galerisine bağlı olarak çalışıldığı belirtilerek, bu hizmet karşılığında elde edilen gelirin vergilendirilip vergilendirilmeyeceği hk.

-Oto Galerisine bağlı olarak yapılan şoförlük hizmeti için ödevliye ödenen bedelin ücret olarak kabul edilmesi ve Gelir Vergisi Kanununun 94’üncü maddesi gereğince tevkifata tabi tutulması gerekmektedir.

-SSK primlerinin işveren hissesi ile işsizlik sigortası primlerinin işveren payı ödenmek koşuluyla işverenin gelir ve kurumlar vergisi matrahından indirilir.


            Örnek             :
            Ücret gelirini yıllık beyanname ile bildirmek zorunda olan Bay (A)’nın 2005 yılında elde ettiği ücret geliri,
Ücret                                                      50.000YTL
Ücretten kesilen sigorta primi             7.000YTL
İşsizlik s.primi                                           500YTL
Kızılay Dern. Yaptığı bağış                  3.000YTL
            -Kızılayın kamuya yararlı dernek olması nedeniyle yaptığı bağışın beyan edilen gelirin %5’i kadarını indirebilir. Bu durumda 50.000x%5= 2.500YTL

Ücret                                                             50.000YTL
SSK Primi                   7.000YTL
İş. Sig.                             500YTL
Bağış tutarı       +       2.500YTL
                                   10.000YTL
                                                                 -     10.000YTL
               GELİR VERGİSİ MATRAHI    40.000YTL


            ÖRNEK        :
            Brüt ücreti 1.000YTL olan hizmet erbabının gelir vergisi matrahı
Brüt ücret                                                                 1.000YTL
SSK Primi(%14)                       140YTL
İşsizlik Sig.Primi(%1)          +    10YTL
                                                    150YTL
                                                                                -     150YTL
                                                                                       850YTL

            ÖRNEK        :
Ücretlinin aylık brüt ücreti 2.000YTL , ücretlinin küçük çocukları için ödediği sağlık sigortası primlerinin yıllık tutarı 1.800YTL.

Ödenen sağ. Sig. Primi aylık tutarı  = 1.800/12=150YTL
İndirim konusu yapılacak 150YTL aylık asgari tutarı (488.70YTL) geçmesine rağmen, ücretlinin aylık ücretinin %5’i olan 100YTL’yi geçtiği için safi ücretin tespitinde ancak aylık 100YTL indirim konusu yapılabilir.
GVK-89/1 uyarınca



                


Hiç yorum yok: