ÜCRETLER
G.V.K.’nun 61’nci maddesinde ücret; “işverene tabi ve belirli bir
işyerine bağlı olarak çalışanlara hizmet karşılığı verilen para ve ayınlar ile
sağlanan ve para ile temsil edilebilen menfaatler” olarak tanımlanmıştır.
Ücreti meydana getiren unsurlar;
-İşverene tabi olma,
-Belli bir işyerine bağlı olma,
-Hizmetin karşılığı olarak bir ödemenin yapılmasıdır.
Devamında ise, ücretin ödenek, tazminat, kasa tazminatı (Mali
sorumluluk tazminatı), tahsisat, zam, avans, aidat, huzur hakkı, prim,
ikramiye, gider karşılığı veya başka adlar altında ödenmiş olması veya bir
ortaklık münasebeti niteliğinde olmamak şartı ile kazancın belli bir yüzdesi
şeklinde tayin edilmiş bulunmasının mahiyetini değiştirmeyeceği hüküm altına
alınmıştır.
Bu Kanunun uygulanmasında, aşağıda yazılı ödemeler de ücret sayılır:
1-23’üncü maddenin 11 numaralı bendine göre istisna dışında kalan
emeklilik, maluliyet, dul ve yetim aylıkları;
2-Evvelce yapılmış veya gelecekte yapılacak hizmet karşılığında
verilen para ve ayınlarla sağlanan diğer menfaatler;
3-Türkiye Büyük Millet Meclisi, il genel meclisi ve belediye meclisi
üyeleri ile özel kanunlarına veya idari kararlara göre kurulan daimi veya
geçici bütün komisyonların üyelerine ve yukarıda sayılanlara benzeyen diğer
kimselere bu sıfatları dolayısıyla ödenen veya sağlanan para, ayın ve
menfaatler;
4-Yönetim ve denetim kurulları başkanı ve üyeleriyle tasfiye
memurlarına bu sıfatları dolayısıyla ödenen veya sağlanan para, ayın ve
menfaatler;
5-(3239 sayılı Kanunun 53’üncü maddesiyle değişen bent)(1.1.1986
tarihinden geçerli olmak üzere) Bilirkişilere, resmi arabuluculara, eksperlere,
spor hakemlerine ve her türlü yarışma jürisi üyelerine ödenen veya sağlanan
para, ayın ve menfaatler;
6-Sporculara transfer ücreti veya sair adlarla yapılan ödemeler ve
sağlanan menfaatler.
Ücretlerin vergilendirilmesinde esas olarak kaynakta tevkif usulü
uygulanır. Çoğu kez, yapılan tevkifat nihai vergilemedir. G.V.K.’nun
86’ncı maddesine göre, tek işverenden alınmış ve tevkif suretiyle
vergilendirilmiş ücretler için, tutarı ne olursa olsun beyanname verilmeyecek
veya diğer gelirler nedeniyle beyanname verilmesi durumunda bu şekilde elde
edilen ücret geliri verilen beyannameye
dahil edilmeyecektir.
Vergilendirme bakımından ücretler “gerçek usulde vergilendirilen
ücretler” ve “diğer ücretler” olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.
Diğer ücretlerin vergilendirilmesi karne esasına dayanmakta olup,
Gelir Vergisi Kanununun 64’üncü maddesinde sayılan hizmet erbabının safi
ücretleri takvim yılı başında geçerli olan ve sanayi kesiminde çalışan 16
yaşından büyük işçiler için uygulanan asgari ücretin yıllık brüt tutarının ¼’ü
olarak tespit edilmektedir.
Gerçek ücretlerin vergilendirilmesinde safi ücret tutarı vergiye
tabi olup safi ücret, işveren tarafından verilen para ve ayınlarla, sağlanan
yararlar toplamından bazı indirimlerin yapılmasından sonra kalan
miktardır.Yukarıda belirtildiği üzere, gerçek ücretlerin vergilendirilmesi esas
itibariyle tevkif suretiyle olmaktadır.Tek işverenden alınmış ve tevkif
suretiyle vergilendirilmiş ücretler için, yıllık beyanname verme zorunluluğu
bulunmamaktadır. Bu nedenle tevkif suretiyle vergilendirilen ücretler için
yapılan tevkifat bu ücretler için nihai vergi olmaktadır.
Birden
fazla işverenden ücret geliri elde edilmesi halinde ise, birden fazla
işverenden tamamı tevkif suretiyle vergilendirilmiş ücret geliri elde eden bir kişinin, birden
sonraki işverenlerden aldıkları ücretleri toplamı 2005 yılı için 15.000 YTL’sını
(2006 yılı için 18.000 YTL) aşmıyorsa tamamı tevkif suretiyle vergilendirilmiş
tek işverenden ücret geliri elde eden kişilerin tabi olduğu usule tabi olarak
beyan dışı kalacaktır. Tamamı tevkif suretiyle vergilendirilen ücret geliri
sahiplerinin birden sonraki işverenden aldığı ücret tutarının 15.000 YTL’sını
geçmesi halinde ise elde edilen ücret
gelirlerinin tamamı beyana konu edilecektir.
Örnek :
Bayan (A), üç ayrı işverenden ücret geliri elde etmekte olup, ücretlerin tamamı
tevkif yoluyla vergilendirilmiş bulunmaktadır.
Örnekte yer
alan ve birinci işverenden alınan ücret toplama dahil edilmeyecek olup, 2’nci
ve 3’ncü işverenden alınan ücretler toplamı (11.000 + 5.000 =) 16.000 YTL, 15.000
YTL beyan sınırını aştığı için 46.000 YTL ücret gelirinin tamamı beyan
edilecektir.
TEVKİFATA TABİ OLMAYAN
ÜCRETLER
Ücretlerin
vergilendirilmesinde esas olarak, kaynakta tevkifat usulü uygulanmakla
birlikte, eğer elde edilen ücret geliri, G.V.K.’nun 94’ncü maddesi gereğince
vergi tevkifatı yapılmasına olanak bulunmayan bazı ücretlerden ise, söz konusu ücret gelirinin yıllık gelir
vergisi beyannamesi ile beyan edilmesi gerekmektedir. Burada, elde edilen ücret
geliri tutarının bir önemi bulunmamakta, önemli olan ücretin kaynakta kesinti
suretiyle vergilendirilmemiş olmasıdır.
Aldıkları
ücretler üzerinden gelir vergisi tevkifatı yapılmasına olanak bulunmayan
hizmet erbabı G.V.K.’nun 95’nci maddesinde sayılmıştır. Bunlar,
-Ücretlerini
yabancı bir memleketteki işverenden doğrudan doğruya alan hizmet erbabı,
-Gelir
Vergisi Kanunu’nun 16. maddesinde yazılı istisnadan faydalanmayan yabancı
elçilik ve konsolosluk memur ve hizmetlileri,
-Maliye
Bakanlığı’nca yıllık beyanname ile bildirilmesinde zaruret görülen ödemelerdir.
Söz konusu
ücret sahipleri elde ettikleri ücret gelirleri için yıllık gelir vergisi beyannamesi
vermek zorundadırlar.
GELİR VERGİSİNDEN İSTİSNA
EDİLEN ÜCRETLER
1-Köylerde
veya son nüfus sayımına göre belediye içi nüfusu 5.000’i aşmayan yerlerde
faaliyet gösteren ve münhasıran el ile dokunan halı ve kilim imal eden
işletmelerde çalışan işçilerin ücretleri;
2-Gelir
Vergisinden muaf olanların veya gerçek usulde vergilendirilmeyen çiftçilerin
yanında çalışan işçilerin ücretleri;
3-Toprak
altı işletmesi halinde bulunan madenlerde cevher istihsali ve bununla ilgili
diğer bütün işlerde çalışanların münhasıran yer altında çalıştıkları zamanlara
ait ücretleri;
4-(4369
sayılı Kanunun 82/3-b maddesiyle 29.7.1998 tarihinden geçerli olmak üzere bent
yürürlükten kaldırılmıştır.)
5-Köy
muhtarları ile köylerin katip, korucu, imam, bekçi ve benzeri hizmetlilerine
köy bütçesinden ödenen ücretler ile çiftçi mallarını koruma bekçilerinin
ücretleri;
6-Hizmetçilerin
ücretleri (Hizmetçiler özel fertler tarafından evlerde, bahçelerde,
apartmanlarda ve ticaret mahalli olmayan sair yerlerde orta hizmetçiliği, süt
ninelik, dadılık, bahçıvanlık, kapıcılık gibi özel hizmetlerde çalıştırılanlardır.)(Mürebbiyelere
ödenen ücretler istisna kapsamına dahil değildir.)
7-Sanat
okulları ile bu mahiyetteki enstitülerde ceza ve ıslahevlerinde,
darülacezelerin atelyelerinde çalışan öğrencilere hükümlü ve tutuklulara ve
düşkünlere verilen ücretler;
8-Hizmet
erbabına işverenlerce yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatler
(İşverenlerce, işyerinde veya müştemilatında yemek verilmeyen durumlarda çalışılan
günlere ait bir günlük yemek bedelinin (2005/9826 sayılı Kararın 2’nci
maddesiyle değişen tutar)1.1.2006 tarihinden geçerli olmak üzere 8,25 YTL’yi
aşmaması ve buna ilişkin ödemenin yemek verme hizmetini sağlayan mükelleflere
yapılması şarttır. Ödemenin bu tutarı aşması halinde, aşan kısım ile hizmet
erbabına yemek bedeli olarak nakten yapılan ödemeler ve bu amaçla sağlanan
menfaatler ücret olarak verilendirilir.
9-Genel
olarak maden işletmelerinde ve fabrikalarda çalışan işçilere ve özel
kanunlarına göre barındırılması gereken memurlarla müstahdemlere konut tedariki
ve bunların aydınlatılması, ısıtılması ve suyunun temini suretiyle sağlanan
menfaatler ile mülkiyeti işverene ait brüt alanı 100 m2’yi aşmayan konutların
hizmet erbabında mesken olarak tahsisi suretiyle sağlanan menfaatler (Bu
konutların 100m2’yi aşması halinde aşan kısma isabet eden menfaat için bu
istisna hükmü uygulanmaz);
10-Hizmet
erbabının toplu olarak işyerlerine gidip gelmelerini sağlamak maksadıyla
işverenler tarafından yapılan taşıma giderleri;
11-Kanunla
kurulan emekli sandıkları ile 506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun geçici
20’nci maddesinde belirtilen sandıklar tarafından ödenen emekli, maluliyet, dul
ve yetim aylıkları (506 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununun geçici 20’nci
maddesinde belirtilen sandıklar tarafından ödenen aylıkların toplamı, en yüksek
Devlet memuruna ödenen en yüksek ödeme tutarından fazla ise aradaki fark ücret
olarak vergiye tabu tutulur.)(Genel, katma ve özel bütçelerden ödenen bu nevi
aylıklar dahil);
12-3308
sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanununa tabi çırakların asgari ücreti
aşmayan ücretleri.
13-Yabancı
ülkelerde bulunan sosyal güvenlik kurumları tarafından ödenen emekli,
maluliyet, dul ve yetim aylıkları;
14-Kanuni
ve iş merkezi Türkiye’de bulunmayan dar mükellefiyete tabi işverenlerin yanında
çalışan hizmet erbabına, işverenin Türkiye dışında elde ettiği kazançları
üzerinden döviz olarak ödediği ücretler;
15-Yüz ve
daha aşağı sayıda işçi çalıştıran işyerlerinde bir, yüzden fazla işçi
çalıştıran işyerlerinde iki, amatör sporcu çalıştıranların, her yıl milli
müsabakalara iştirak ettiklerinin belgelenmesi ve bu amatör sporculara ödenen
ücretler, (Asgari ücretin iki katını aşmamak kaydıyla)
DİĞER
ÜCRETLER
Aşağıda
yazılı hizmet erbabının safi ücretleri takvim yılı başında geçerli olan ve
sanayi kesiminde çalışan 16 yaşından büyük işçiler için uygulanan asgari
ücretin yıllık brüt tutarının % 25'idir.
1.
Kazançları basit usulde tespit edilen ticaret erbabı yanında çalışanlar;
2. Özel
hizmetlerde çalışan şoförler;
3. Özel
inşaat sahiplerinin ücretle çalıştırdığı inşaat işçileri;
4. Gayri
menkul sermaye iradı sahibi yanında çalışanlar;
5. Gerçek
ücretlerinin tespitine imkan olmaması sebebiyle, Danıştay’ın olumlu görüşü ile
Maliye Bakanlığı’nca bu kapsama alınanlar.
Diğer ücretler için yıllık beyanname
verilmez, diğer gelirler nedeniyle beyanname verilmesi halinde de bunlar
beyannameye ithal edilmez.
ÜCRET GELİRLERİNİN
VERGİLENDİRİLMESİ
1-Vergilendirilmeyen
Ücretler:
a) Ücret ve Ücret Sayılan
Gelirlerde - İstisna - G.V.K
Md:16,23-29, G.V.K. Geç.Md:64
b) Ücret Geliri Elde Edenlerde - Muafiyet - G.V.K. Md:15
2-Ücretlerin
Gerçek Usulde Vergilendirilmesi :
a) Tevkif Suretiyle Vergilendirilen
Ücretler:
* G.V.K. Md:94/1: G.V.K Md:61
kapsamında tanımlanan ücret ve ücret sayılan ödemeler,
* G.V.K. Md: 23-29 istisna
haddini aşan ücretler
* G.V.K. Geç.Md:64
b) Yıllık Beyanname ile Beyanı Gereken
Ücretler: (G.V.K. Md:86)
* Tevkif Suretiyle
Vergilendirilmeyen Ücretler: Aldıkları ücretler üzerinden gelir vergisi
tevkifatı yapılmasına
olanak bulunmayan ve G.V.K. Md:95’de sayılan hizmet erbabının
ücretleri.
* Tevkif Suretiyle
Vergilendirilmekle birlikte birden fazla işverenden alınan ve
toplamı
18.000.-YTL’sını (2006
yılı için) geçen ücretler
3-Diğer
Usulde Vergilendirilen Ücretler:
G.V.K. Md:64’de sayılan ücretler (
Beyanname verilmez. Diğer gelirler nedeniyle beyanname verilmesi
durumunda, bu ücret gelirleri
beyannameye ithal edilmez.)
GERÇEK ÜCRETLER
Ücretin
Gayri Safi Tutarı: (G.V.K. Md:63-Mük.121)
Ücretin
gayri safi tutarı, hizmet karşılığı
verilen para ve ayınlar ile sağlanan ve para ile temsil edilebilen
menfaatlerdir. Gayri safi tutarın belirlenmesinde;
- Yabancı para ile alınan ücretler, ödeme gününde geçerli kur ile
değerlendirilir.
- Ayın olarak ödenen ücretler, verildiği
gün ve yerdeki ortalama perakende fiyatlarına göre belirlenir.
- Konut tedariki ve sair suretlerle
sağlanan menfaatler, konutun emsal kirasına veya menfaatin emsal bedeline göre
değerlendirilir.
Ücretin
Safi Tutarı:
Ücretin safi tutarı, işveren tarafından verilen para ve ayınlarla
sağlanan yararlar toplamından (yani ücretin gayrisafi tutarından) bazı
indirimlerin yapılmasından sonra kalan miktardır. Bu indirimler şunlardır;
-Emekli aidatı ve sosyal sigorta primleri,
-Sosyal güvenlik ve destekleme primi,
-OYAK ve benzeri kamu kurumlarınca yapılan yasal kesintiler,
-Kişisel sigorta primleri,
-Bireysel emeklilik katkı payları,
-İşçi sendikalarına ödenen aidatlar,
-İşsizlik sigortası primleri,
-Eğitim, sağlık, gıda, giyim ve kira harcamaları.(vergi indirimi)
-Sakatlık indirimi.
Vergi İndirimine Konu Harcamalar: Vergi indirimi,
ücretlilerin kendilerine, eş ve çocuklarına ait eğitim, sağlık, gıda, giyim ve
kira harcamalarının belirli bir kısmının vergi matrahından indirilmesi suretiyle
uygulanacaktır. Söz konusu harcamaların Türkiye’de yapılması ve harcamaların
gelir veya kurumlar vergisine tabi olan mükelleflerden alınan belgelerle tevsik
edilmesi şarttır.
Ücretliler, vergi indirimine konu olan harcamalarını gelir veya
kurumlar vergisi mükelleflerinden alacakları aşağıda yazılı belgeler ile tevsik
edeceklerdir.
-Fatura,
-Serbest meslek makbuzu,
-Perakende satış fişi,
-Ödeme kaydedici cihazlara ait satış (yazar kasa) fişi.
Vergi İndirimine Ait Bildirim: Ücretliler, 1 Ocak-31 Aralık
dönemine ait biriktirdikleri harcama belgelerini ertesi yılın Ocak ayının 20’nci
günü akşamına kadar vergi indirimi bildirimine kaydederek işverenlerine
vereceklerdir.
Dolayısıyla, ücretin safi
tutarı, işveren tarafından verilen para ve ayınlar ile sağlanan menfaatler
toplamından aşağıdaki indirimler yapıldıktan sonra kalan tutardır.
- 657 Sayılı Kanun ile OYAK ve
benzeri kamu kurumlarca yapılan kesintiler Emekli aidatı ve sosyal
sigorta primler - Şahıs sigorta
primleri - Sendika aidatları (G.V.K. Md:63)
- Ücretlilerde vergi indirimi (G.V.K.
Mük. Md:121)
- Sakatlık İndirimi (G.V.K. Md:104
uyarınca, G.V.K. Md:31) ( 222 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği)
Özel İndirim ve Sakatlık İndirimi:
4842 sayılı Kanunun 3’üncü maddesiyle 01.01.2004 tarihinden geçerli
olmak üzere özel indirim uygulaması kaldırılmıştır.Dolayısıyla 01.01.2004
tarihinden itibaren elde edilecek ücret gelirlerine özel indirim
uygulanmayacaktır.
Öte yandan, 4842 sayılı Kanunun 3’üncü maddesiyle ücretlerin
vergilendirilmesinde sakatlık indirimi de 01.01.2005 tarihinden itibaren
geçerli olmak üzere yeniden düzenlenmiştir.(2005/9826 sayılı Kararın 3.maddesiyle
değişen tutarlar)
Sakatlık indirimi (01.01.2006 tarihinden geçerli olmak üzere) ;
-Birinci derece sakatlar için 530.-YTL,
-İkinci derece sakatlar için
265.-YTL
-Üçüncü derece sakatlar için 133.-YTL
G.V.K.
Md:94’e göre ücretlerde vergi tevkifatı: hizmet erbabına ödenen ücretler ile
61’inci maddede yazılı olup ücret sayılan ödemelerden (istisnadan faydalananlar
hariç), 103 ve 104’üncü maddelere göre, % 15 Vergi tevkifatı yapılır.
G.V.K.
Md:94’e göre ücretlerde tevkifat matrahı:
G.V.K. Md:94’e göre; “vergi kesintisine
tabi ücret”, diğer tevkifat tabi gelir unsurlarından farklı olarak, safi
ücrettir. Diğer bir değişle, gayri safi ücrete G.V.K. Md: 63,31’deki indirimler ile sakatlık
indirimi uygulandıktan sonra kalan tutara
(yani matraha) G.V.K. Md.103’deki oranların uygulanmasıdır.
Verginin Ödenmesi:
Ücreti diğer ücret olarak saptanacak olan hizmet erbabının,
vergisini şahsen ödemesi gerekir.
Verginin Ödenme Zamanı:
Diğer ücretlerin vergisi;
-Öteden beri işe devam edenlerde yıllık verginin yarısı takvim
yılının ikinci, diğer yarısı sekizinci ayında.
-Takvim yılının birinci yarısında işe başlayanlarda yıllık verginin
yarısı, verginin karneye yazıldığı ayda, diğer yarısı sekizinci ayında.
Takvim yılının ikinci yarısı içinde işe başlayanlarda verginin
karneye yazıldığı ayda, ödenmesi gerekir.
SORU :
Belediye Meclis Üyesinin, Anadolu Hayat Emeklileri Hayat Sigortası
primlerinin huzur hakkı olarak adına ödenen ücretinden indirim konusu yapılıp
yapılamayacağı hk.
-Altındağ Belediye Başkanlığı belediye meclis üyeliği görevinden
dolayı alınan huzur hakkının ücret olarak kabul edilmesi gerektiğinden, söz
konusu ücret ödemesinin gayrisafi tutarından ödenen bireysel emeklilik katkı
paylarının G.V.K.’nun 63’üncü maddesinde hüküm altına alınan şartlar dahilinde
indirim konusu yapılması mümkün bulunmaktadır.
SORU :
Serbest muhasebeci mali müşavir olarak faaliyet gösteren bir
kişinin, 2004 yılında vermiş olduğu yıllık gelir vergisi beyannamesinde serbest
meslek kazancı ile birlikte tarafına ödenen kayyımlık ücreti, bilirkişilik
ücreti ve huzur hakkı ödemelerinden elde ettiği gelirlerini de beyan etmiş
olduğundan, bilirkişi olarak elde ettiği gelirinin ücret olarak değerlendirilip
değerlendirilemeyeceği hk.
-Bilirkişi ücretleri, kayyımlık ve huzur hakkı ödemelerinin ücret
olarak vergiye tabi tutulması gerekmektedir.
Öte yandan, bilirkişi ücretlerinin yanında çeşitli şirketlerden
huzur hakkı ve kayyımlık geliri olmak üzere birden fazla işverenden ücret
geliri elde edilmesi nedeniyle, birden sonraki işverenden alınan ücretlerin
toplamı 2004 yılı için belirlenen beyan sınırını aştığından serbest meslek
kazancı dolayısıyla verilen 2004 yılı gelir vergisi beyannamesine ücret
gelirinin tamamını dahil ettiği anlaşıldığından,
Tevkif suretiyle vergilendirilmiş ve tek işverenden alınan ücretler
için yıllık gelir vergisi beyannamesi verilmesi söz konusu olmayıp, birden
fazla işverenden ücret geliri elde edilmesi durumunda ise, birinci işverenden
alınan ücret serbestçe belirlenebileceğinden birden sonraki işverenden alınan
ücretlerin toplamı gelir vergisi tarifesinin ikinci gelir diliminde yer alan
tutarı (2004 yılı gelirleri için 14.000.-YTL’yi) aşması halinde, birinci
işverenden alınan da dahil olmak üzere ücret gelirlerinin tamamı beyan
edilecektir.
Ayrıca, 2005 yılı kayyımlık ve bilirkişilik ücret gelirlerinin
beyanı konusunda ise, ilgili yıl için yürürlükte olan kanun hükümlerine göre
işlem yapılacaktır.
SORU :
Ortopedik ve spastik engellilere ait olan ve yurt dışından gümrüksüz
ithal edilen ikinci el otomobillerin, özürlü vatandaşların talebi doğrultusunda
vekaletle Türkiye’ye getirilmesinde şoför olarak bir oto galerisine bağlı
olarak çalışıldığı belirtilerek, bu hizmet karşılığında elde edilen gelirin
vergilendirilip vergilendirilmeyeceği hk.
-Oto Galerisine bağlı olarak yapılan şoförlük hizmeti için ödevliye
ödenen bedelin ücret olarak kabul edilmesi ve Gelir Vergisi Kanununun 94’üncü
maddesi gereğince tevkifata tabi tutulması gerekmektedir.
-SSK primlerinin işveren hissesi ile işsizlik sigortası primlerinin
işveren payı ödenmek koşuluyla işverenin gelir ve kurumlar vergisi matrahından
indirilir.
Örnek :
Ücret gelirini yıllık beyanname ile
bildirmek zorunda olan Bay (A)’nın 2005 yılında elde ettiği ücret geliri,
Ücret 50.000YTL
Ücretten
kesilen sigorta primi
7.000YTL
İşsizlik
s.primi 500YTL
Kızılay
Dern. Yaptığı bağış 3.000YTL
-Kızılayın kamuya yararlı dernek
olması nedeniyle yaptığı bağışın beyan edilen gelirin %5’i kadarını
indirebilir. Bu durumda 50.000x%5= 2.500YTL
Ücret 50.000YTL
SSK Primi 7.000YTL
İş. Sig. 500YTL
Bağış
tutarı +
2.500YTL
10.000YTL
- 10.000YTL
GELİR VERGİSİ MATRAHI 40.000YTL
ÖRNEK :
Brüt ücreti 1.000YTL olan hizmet
erbabının gelir vergisi matrahı
Brüt
ücret 1.000YTL
SSK
Primi(%14) 140YTL
İşsizlik
Sig.Primi(%1) + 10YTL
150YTL
- 150YTL
850YTL
ÖRNEK :
Ücretlinin aylık brüt ücreti 2.000YTL , ücretlinin küçük çocukları
için ödediği sağlık sigortası primlerinin yıllık tutarı 1.800YTL.
Ödenen
sağ. Sig. Primi aylık tutarı =
1.800/12=150YTL
İndirim
konusu yapılacak 150YTL aylık asgari tutarı (488.70YTL) geçmesine rağmen,
ücretlinin aylık ücretinin %5’i olan 100YTL’yi geçtiği için safi ücretin
tespitinde ancak aylık 100YTL indirim konusu yapılabilir.
GVK-89/1
uyarınca
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder